VW Polo Modelleri Genel Özellikleri

(1/1)

GoLfSBuRg:
Polo 1.4 16V Highline

Genel Bilgiler

Sürüş özellikleri iyileştirilen Polo, 1.4 litrelik 16 supaplı motoruyla keyifli bir kullanım sunuyor. Bir üst sınıftaki Golf'e çok yakın donanım özellikleri, fiyatının da çok yüksek olmasına sebep oluyor.
VW'nin 1981 yılı sonunda piyasaya çıkan küçük otomobili Polo, 1994 yılında yepyeni bir kimlikle karşımıza çıktı. 1999 yılında kapsamlı bir makyaj gören yeni Polo Türkiye'de 1.4 litre 75 HP ve 1.4 litre 101 HP'lik motorlarla satılıyor. 75 HP'lik versiyon Trendline ve Comfortline olmak üzere iki donanım paketiyle satılırken 101 HP'lik versiyon sadece Highline paketiyle ancak üç ve beş kapılı olarak ithal ediliyor.

Karoser, iç mekan
Dış görünümü önde Bora'ya arkadaysa Golf e benzetilen yeni Polo'nun değişen tamponları boyunun biraz uzamasına (3743 mm) neden olmuş. Ancak boyunun 28 mm uzaması iç mekanda hissedilmiyor, çünkü platformunda bir değişiklik yok. İç mekanda yeni kokpit hemen göze çarpıyor, iki adet yuvarlak göstergeden oluşan gösterge tablosu, içeriye doğru hafif bir çıkıntı yapan orta konsol eskisine göre daha modern hatlar taşıyor. Buna karşılık orta konsolun alt kısmı biraz içte kaldığı için ulaşmak zor. Orta konsoldaki portatif bardaklık ve bozuk para cebi iyi konumlandırılmış. Eski versiyonda kokpitte olan elektrikli cam düğmeleri kapı içine taşınmış. Polo' nün iç mekanı, dış boyutlarına göre makul. Polo'nun 245 litrelik bagajı sınıf ortalamalarında, ancak yükleme eşiği biraz yüksek. Asimetrik katlanabilen arka koltuk sayesinde bagaj hacmi kademeli olarak 975 litreye kadar genişletilebiliyor.

Motor, performans
VW Polo'da 1.4 litrelik motorun 75 HP ve 101 HP'lik iki versiyonu kullanılıyor. Üstten çift eksantrikli, çok noktadan enjeksiyonlu, 16 supaplı motorun 101 HP'lik versiyonu sadece Highline donanım paketiyle satılıyor. Avrupa'da aynı motorun 60 HP'lik bir versiyonu daha bulunuyor. Manifold ve işletim sistemi farkı sayesinde 6000 d/d'de 101 HP güç üreten motorun maksimum torku 4400 d/d'de 126 Nm. 75 HP'lik motorun maksimum torku da 126 Nm ve bu torku 3800 d/d'de üretiyor. VW mühendisleri 26 HP daha fazla güç almak için tork devrinin yükselmesine göz yummuş. 75 HP' lik versiyona göre daha kısa oranlı bir şanzımanla donatılan 100 HP'lik Polo özellikle ilk üç vitesteki ataklığıyla göz dolduruyor. Buna karşılık maksimum tork devrinin yüksek olması 5'inci vitesteki esnekliklerinin beklenenden ağır olmasına sebep oluyor. Gaz pedalına hemen tepki veren motor yüksek devirlerde biraz gürültülü çalışıyor. Testlerimizde 0'dan 100 km/s hıza 9.8 sn'de çıkan Polo, bu derecesiyle 2.0 litre motorlu orta sınıf otomobillere kafa tutuyor. Esneklik testlerinde 60-100 km/s hızlanmada 4'üncü viteste 9.3 sn, 5'inci viteste de 13.6 sn'lik değerler kaydedildi. 90-120 km/s hızlanmadaysa 4'üncü viteste 8.2 sn, 5'inci viteste 11.5 sn' lik derecelere ulaşıldı. VW Polo 1.4 16V, testlerimiz boyunca 7.7 litre yakıt tüketti. Bu tüketim performansa göre düşük bir değer. 45 litrelik deposuyla ulaşılan 584 km'lik menzil yeterli.

Kullanım, konfor
Makyajlanan Polo'nun süspansiyon sisteminde de bazı geliştirmeler yapılmış. Ön iz açıklıklan 2 cm kadar genişletilen Polo'nun karoser burulma direncini artırmak için şasisine takviyeler yapılmış. Bu sayede virajlarda olduğu kadar bozuk zeminlerde de otomobilin daha stabil olması sağlanmış. Kısa ve sert darbeleri emmekte zorlansa da, orta sertlikteki süspansiyon sistemi yeterli konforu sağlıyor. Virajlarda yüklenildiğinde önden kayma eğilimi gösteren ve slalom testinde arka tekerleğim kaldıran Polo kolay kontrol ediliyor. İstenilen tepkileri hemen veren hassas direksiyon sistemi aracın yönlendirilmesini kolaylaştırdığı gibi zemindeki bozuklukları sürücüye filtre ederek hissettiriyor. Polo'nun kokpitinde vites kolunun ön kısmında, biraz içte kalan havalandırma kumandalarına ulaşmak için sürücünün eğilmesi gerekebiliyor. Kapı kolçağındaki elektrikli cam düğmeleri de çok geride kaldığı için kullanımı zor. Önde yeterli genişlikte oturma alanı sunan Polo'nun arka koltuklarında diz mesafesi biraz kısıtlı. Polo 1.4 l6V Highline'da ABS ve dört tekerlekte disk frenler standart olarak sunuluyor. ABS devreye girdiğinde fren pedalı sertleşiyor, ancak 100 km/s hızda yapılan panik frenlerde elde edilen 39 metrelik duruş mesafesi oldukça başarılı.

GoLfSBuRg:
Polo 1.4 Comfortline

Genel Bilgiler

Görünümü makyajlanan, iç mekanı yenilenen ve tekniği iyileştirilen Polo, zengin donanımıyla kompakt mini sınıfında rekabeti iyice kızıştırmaya aday bir seçenek olarak dikkat çekiyor.
VW´nin küçük sınıftaki temsilcisi Polo ilk olarak 1981´de Frankfurt Otomobil Fuarı´nda tanıtılmıştı. 13 yıl gibi uzun bir süre sonra 1994´de yenilenen Polo yeni görünümü ve teknolojisiyle başarılı oldu. 1999 sonlarında görünümünde ve tekniğinde değişiklikler yapılan Polo Türkiye´de de satışa sunuldu. Türkiye´de 1.4 litre 75 HP ve 1.4 litre 100 HP´lik motorlarla satılan yeni Polo´nun Trendline (75 HP), Comfortline (75 HP) ve Highline (100 HP) donanım paketli versiyonları ithal ediliyor.

Karoser, iç mekan
Polo´nun dış tasarımındaki yenilikler otomobilin siluetini pek değiştirmemiş. Ön kısmındaki değişikliklerle Bora´ya benzetilen Polo´nun arka kısmı da Golf´ü andırıyor. Hafifçe öne çıkıntılı hale getirilen ızgara, saydam camlı büyük farlar, bombeli motor kaputu ve büyük hava girişli yeni tampon otomobilin daha şık görünmesini sağlıyor. Arkadaysa plaka tampona alınırken cam içindeki üçüncü fren lambası bagaj kapağının üst kısmına taşınmış. Yeni tamponlarla otomobilin boyu 3715 mm´den 3743 mm´ye yükselmiş. Platformda bir değişiklik olmadığı için iç mekanda bu artış etkili olmuyor. İç mekanda baştan aşağı yeni kokpit dikkat çekiyor. Eski versiyondaki köşeli kokpitin yerini yuvarlak hatlara sahip, modern bir kokpit almış. Kokpitin en dikkat çekici yanı çift yuvarlak göstergeden oluşan gösterge tablosu. Birbirinden ayrı yerleştirilen bu göstergelerden sağdaki hız, soldakiyse motor devir göstergesi. Motor harareti ve yakıt depo göstergeleri motor devir göstergesinin içine yerleştirilmiş. Radyo-teybin altındaki derin eşya gözü cüzdan, gözlük gibi eşyaları alabilecek kadar büyük. Eşya gözünün altında portatif bir bozuk para çekmecesi ve bardaklık var. Orta konsolun üst kısmından daha içte yaralan ikinci kısımda klima ve havalandırma kumandaları bulunuyor. Bu kumandaların altındaki bir sıra düğmeden sadece bir tanesi çalışıyor. Bu düğme arka cam rezistansına ait. Elektrikli ayna düğmesi kapı açma kolunun önüne yerleştirilirken eski versiyonda kokpitte bulunan elektrikli cam düğmeleri kapı kolçağına taşınmış. Polo´nun 245 litrelik bagaj hacmi sınıf ortalamaları içinde. Arka koltuklar katlandığında bu hacim 945 litreye kadar yükseltilebiliyor. Ancak Polo´nun bagajı çok derin olduğu için yükleme eşiği yüksek kalıyor. Ağır ve büyük eşyaların bagaja yüklenmesi sırasında sorun yaşanabilir.

Motor, performans
VW Polo 1.4´te, 1390 cc hacminde, 16 supaplı ve çok noktadan enjeksiyonlu yeni nesil bir motor kullanılıyor. Polo´da yeni kullanımaya başlanan motor 5000 d/d´de 75 HP güç, 3800 d/d´de 126 Nm tork üretiyor. Biraz gürültülü çalışan motor kolay devirleniyor. Hızlanma testlerinde 0´dan 100 km/s hıza 11.7 sn´de ulaşan Polo ilk üç vitesteki ataklığıyla dikkat çekiyor. Gaz pedalından gelen emirlere hemen yanıt veren motor esneklik testlerinde tatminkar sonuçlar verdi. 60 km/s´den 100 km/s hıza 4´üncü viteste 10.2 sn´de ulaşan Polo 5´inci viteste 16.2 sn´lik bir değer kaydetti. 90-120 km/s hızlanmadaysa 4´üncü viteste 8.8 sn, 5´inci viteste de 13.7 sn´lik dereceler kaydedildi. Polo 1.4, testimizde 100 km´de ortalama 8.3 litre yakıt tüketti. Bu tüketim miktarı aynı güçteki eski 1.6 litrelik motordan 0.6 litre daha düşük. Polo 1.4´ün 45 litrelik deposuyla menzili 542 km´ye ulaşıyor.

Kullanım, konfor
Yeni Polo´nun orta sertlikteki süspansiyon sistemi elden geçirilmiş. Ön iz açıklıkları 2 cm kadar genişletilmiş. Bunun yanısıra karoserin burulma direncini artırmak için şasiye takviyeler yapılmış. Bu sayede virajlarda olduğu kadar bozuk zeminlerde de otomobilin daha stabil olması sağlanmış. Kısa ve sert darbeleri emmekte zorlanan süspansiyon sistemi küçük sınıfta bir otomobil için başarılı. Polo´nun istenilen tepkileri hemen veren direksiyon sistemi sürücüyü yol yüzeyi konusunda da iyi bilgilendiriyor. Polo´nun yeni iç mekanında vites kolunun ön kısmında, biraz içte kalan havalandırma kumandalarına ulaşmak için sürücünün eğilmesi gerekebiliyor. Kapı kolçağındaki elektrikli cam düğmeleri de çok geride kaldığı için kullanımı zor. Bu hususlar dışında iç mekanda herşey yerli yerinde. Genel olarak görüş problemi bulunmayan Polo´da solda çift açılı ayna, sağdaysa Golf´teki gibi daha küçük, içbükey bir ayna kullanılmış. Önde yeterli genişlikte oturma alanı sunan Polo´nun arka koltuklarında diz mesafesi biraz kısıtlı. Polo 1.4 Comfortline´da ABS ve dört tekerlekte disk frenler standart olarak sunuluyor. ABS devreye girdiğinde çok sertleşen fren pedalı kullanımı zorlaştırıyor. 100 km/s hızda elde ettiğimiz 42 metrelik duruş mesafesi güvenli sayılır; ancak bu sınıfta 40 metrede durabilen otomobiler bulunuyor.

OffLineR:
Hangi kasa bunlar.
Yeni Polo değil sanırsam.

GoLfSBuRg:
6n yada 6n2 olması lazım... hangi kasa ne zaman üretilmiş çok fazla bilgim yok...

R-Line:
önde boraya arkada golfe benzetilmesinin yanında
trendline, comfortline ve highline kelimelerinden de anlaşılacağı üzere araç POLO 6N2  smile444

Navigasyon

[0] Mesajlar