Forum VOLKSWAGEN
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.
   Ana Sayfa   Yardım Ara Giriş Yap Kayıt  
Sayfa: [1]
  Yazdır  
Gönderen Konu: Spor Yay Ve Araç Alçaltma  (Okunma Sayısı 14413 defa)
AhMeTH61
Yesterday,Today,Tomorrow Not Here


Aracım: Bora
Yer: Trabzon
Mesaj Sayısı: 740

« : 10 Haziran 2009, 20:33:52 »

Araçlardaki yay ve amortisör sistemi aracın yol tutuşunu arttırmak ve yoldaki titreşimi hissettirmemek için tasarlanmıştır. Araç ile yer arasındaki tüm iletişimi süspansiyon sistemi sağlar. Bu yüzden doğru yay ve amortisör kullanılması son derece önemlidir. Binek otomobillerde helezon yaylar kullanılır, yük taşıma gibi işlemlerde kullanılan büyük çaplı araçlarda ise makas yay sisemi kullanılır. Tır otobüs ve benzeri türdeki araçlarda ise havalı süspansiyonlar kullanılmaktadır. Bu yüzden de otobüs veya tırlar durduklarında yani süspansiyonun içindeki havayı atması gerektiklerinde ” fıss ” diye bir ses gelir. Araçlardaki yayların asıl amacı yoldan gelen titreşimi azaltmak amortisörün amacı ise yayların salınımı ayarlamaktır.


Günümüzde yay ve amortisör sisteminin tam olarak ne işe yaradığından habersiz olan birtakım tuningçi ve tuning tutkunları, araçlarını alçatmak için yayın bir bölümünü kestiriyorlar ve aracı indirmiş oluyorlar. Şekildeki süspansiyon sisteminden inceler olursak eğer. Kıvrımlı demirin bir bölümünü kestiğimizde amortisöre yük biner ve araç frenleme esnasında kendisini öne atma, çukurdan geçerken birden küt diye bir çarpma sesi gelmesi ( yay ın maksimum sıkıştığı noktada ), Yol tutuşunda düşüklük savrulma eğilimi gibi çeşitli sorunlar ortaya çıkabilir.

Ekonomik olarak araç alçaltmak istiyorsanız eğer en iyisi spor süspansiyon sistemi kullanmaktır. Spor yaylar sert ve kısa olurlar. Sert oluşlarından dolayı çok yaylanmaz ve amortisör sıkışmaz. Amortisör ayarları da ona göre olduğundan bir sorun teşkil etmez ancak şuda bir gerçektirki spor süspansiyon sistemi kullanılan araçların amortisörlerinin patlama olasılığı daha yüksektir. Sadece spor yay takmak ta amortisör ile uyuşmaz. Yine sorun yaşarsınız. En sağlıklısı komple süspansiyon sistemini değiştirmektir. Ayrıca spor yaylar, araca tanınan değerden daha büyük cant modifiyesi yapılırken de kullanılır. Normalde araç yaylanırken tekerlek ile araç arasında boşluk düşünülmüştür. Siz o boşluğu lastik ile doldurduğunuzda spor süspansiyon sistemi kullanmanız gerekir. Böylece araba çok yaylanıp tekerlek sürtme yapmaz. Ancak spor yay takılan bir araç hiçbir zaman normal zamanı kadar konfor vermez. Yoldaki takırtılar alışana kadar sizi bir süre rahatsız eder, yoldaki çukurları hissedersiniz...
Logged


ÖSYM MAĞDURU
strtdriven
mustafa


Yer: istanbul
Mesaj Sayısı: 531

« Yanıtla #1 : 11 Haziran 2009, 00:22:22 »

sen gel bana sor o çukru hissetmesini
ah ah ... her fedasında içim kan ağlıyor
Logged

bycufff
OUS


Yer: istanbul
Mesaj Sayısı: 397

« Yanıtla #2 : 11 Haziran 2009, 20:35:15 »

ben 3,5 luk yayda vurma görmedim suana kadar arkadaslar bu vuruntu olyaı varmıdır gercekten 3,5da da
Logged
AhMeTH61
Yesterday,Today,Tomorrow Not Here


Aracım: Bora
Yer: Trabzon
Mesaj Sayısı: 740

« Yanıtla #3 : 11 Haziran 2009, 21:13:36 »

Zemine göre değişir bazen stockta bile altını vurabiliyoruz aracın
Logged


ÖSYM MAĞDURU
seratpolo
Yer: istanbul/kartal
Mesaj Sayısı: 44

« Yanıtla #4 : 12 Haziran 2009, 01:07:28 »

bende 16 inc jant ve sparconu 3.5mmlık yayları var arac cok zıplıyor lastıklere nıtrojen bastırdım %100 olmasa sesi biraz nitrojenle azalttım ve aracım eskiden cok kayıyodu şimdi kaymayıda kesti keske 5mmlik bi yay taktırsaydım yada 17inc jant taktırsaydım
Logged

Sayfa: [1]
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  


Hızlı Arama


Kimler Çevrimiçi
  • Nokta Ziyaretçi: 34
  • Nokta Gizli: 0
  • Nokta Üye: 0

Çevrimiçi kullanıcı bulunmuyor.


Facebook Sayfamız

Takvim
Ağustos 2019
Pzt Sal Çar Per Cum Cmt Paz
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 [21] 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Bugün için herhangi bir içerik bulunmuyor.

Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
SimplePortal 2.3.1 © 2008-2009, SimplePortal