Forum VOLKSWAGEN
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.
   Ana Sayfa   Yardım Ara Giriş Yap Kayıt  
Sayfa: [1]
  Yazdır  
Gönderen Konu: Hava filtresi uygulaması  (Okunma Sayısı 31878 defa)
R-Line
Birol


Aracım: Jetta-V
Yer: İZMİR / Çiğli
Mesaj Sayısı: 1545

« : 30 Kasım 2010, 15:13:51 »



En ucuz ve yapması en kolay uygulamadır. Olayın mantığı, motorun daha rahat temiz hava alabilmesini sağlamaktır.Normal, standart hava filtreleri, kağıdımsı bir maddeden yapılmış olup, motor ünitesine bağlı bir kutu içerisinde bulunurlar. Bu kutu bir boru vasıtasıyla arabanın ön taraflarından bir yerlerden hava çeker ve bu hava, kağıt filtrenin içinden geçerek silindirlerin içine, yanma odasına girer.

Havanın filtre içinden geçişi esnasında uygulanan direnç, motora giren havayıda direk olarak etkiler. Bunun için işte, performans tipi hava filtreleri üretilmiştir. Bu filtreler kağıt filtreler gibi kirli havayı tutmanın yanında, kağıt filtrelerden daha kolay hava geçirdikleri için, motorun daha kolay nefes almasını sağlarlar. Bu filtreler de üç türlüdür.

 

1 Kutu içi Filtre: Bu tür filtreler, normal kağıt hava filtreleri çıkartılarak, onların eskiden bulunduğu yere koyulurlar. Kağıt filtrelerle aynı tip ve boyuttadırlar.

2 Açık Filtre: Bu filtre ise, az önce bahsettiğimiz, motor ünitesine bağlı kutu ve onun hava almasını sağlayan boru sökülerek direk yoldan motorun hava girişine bağlanırlar. Böylece direnç azalmış, hava emişi kolaylaşmış olur.

3 Bolt-On Açık Filtre: Bu filtre türü ise, enjeksiyonlu otomobillere uygulanan direk filtrenin karbüratörlü araçlar için olan versiyonu sayılır. Fakat onlardan farklı olarak, hava emiş borusunun ucuna değil, gaz kelebeğinin hemen üstüne monte edilir.

Uygulamada dikkat edilecek noktalar:

Açık filtre uygulamalarında dikkat edilmesi gereken bir nokta vardır. Bu da motora girecek olan havanın sıcak olmaması gerektiğidir. Eğer açık hava filtresine bir hava girişi desteği yapılmazsa, filtre kaputun altındaki ısınan havayı emecektir ve bu da motorun performansını düşürecektir.

Bu tür uygulamaların en performans vereni, direk kaputu kesmektir, Subaru Impreza'larda olduğu gibi kaput üstüne, hava filtresinin ağzına gelecek şekilde, bir delik açılırsa, bu delikten açık hava filtresi rahatça hava alarak, performansta belirgin bir iyileşme sağlayabilecektir.Eğer bu şekilde kaputu kestirmek istemiyorsanız, ya açık filtre için, arabanın önünden bir yerlerden yeterince geniş bir boru vasıtasıyla açık filtreye temiz, soğuk hava yönlendireceksiniz, ya da kutu içi filtre kullanacaksınız. Ama kutu içi filtrelerin performans konusunda iyi uygulanmış bir açık filtre kadar katkıları yoktur. Ayrıca açık filtreler, kutu içi filtrelere nazaran daha yüksek ve sportif bir ses çıkartırlar.

Avantajları, dezavantajları

Konu açılmışken bunu da söyleyelim, performans tipi filtrelerin tek dezavantajı fazla ses çıkarmalarıdır. Eğer sportif yürekli biriyseniz, bu ses fazlasıyla hoşunuza gidecektir, ama uzun yollarda veya babanız arabayı bindiğinde biraz zorlayıcı olabilir.

Açık filtrenin avantajları ise saymakla bitmez. Performansı arttırırlar, yakıt tüketimini azaltırlar, her devirdeki motor torkunu arttırırlar. Evet, iyi bir açık filtre uygulaması motor gücünü yaklaşık %5 oranında arttırır, bunun yanında 100km'de 0.5lt civarı bir yakıt tüketimi sağlar ve ayrıca motorun düşük devirlerde, eskisine nazaran daha güçlü olmasını sağlar.

Hava filtreleri dendiği zaman, akla ilk gelen marka K&N olur, bunun yanında Türk üretimi olarak EAFY, diğer yabancı filtrelerde ise Green, Jamex, ITG, RAMAIR gibi birçok marka vardır. Performans olarak auto-show dergisinin yaptığı bir testte EAFY, RAMAIR ve ITG, en yüksek performansı veren filtreler olarak çıkmıştır. Ayrıca EAFY bir Türk markası olduğu için de bariz bir fiyat avantajı vardır.

ALINTIDIR
Logged

OffLineR
Koray


Aracım: Golf MK-IV
Yer: İSTANBUL, Mecidiyeköy
Mesaj Sayısı: 3305

« Yanıtla #1 : 30 Kasım 2010, 16:04:06 »

Paşa uygulayalım mı biz de
Logged

R-Line
Birol


Aracım: Jetta-V
Yer: İZMİR / Çiğli
Mesaj Sayısı: 1545

« Yanıtla #2 : 30 Kasım 2010, 16:23:00 »

tamda havası aslında  
filtre falanda var
ama uzun boruyla tampon altına doğru almak falan istemiyorum
çekilen havanında uzun boru içerisende direncinin azalacağını düşünüyorum.

en güzeli resimdeki gibi bir filtre yuvası uydurmak.  
Logged

CoX_BoY
Naim


Aracım: Bora
Yer: KOCAELİ- Darıca
Mesaj Sayısı: 551

« Yanıtla #3 : 01 Aralık 2010, 11:32:27 »

peki hava filitresini motorun gücüne göre araştırıpmı almamaız gerekir yada fark etmiyor mu ? 
Logged
Sayfa: [1]
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  


Hızlı Arama


Kimler Çevrimiçi
  • Nokta Ziyaretçi: 28
  • Nokta Gizli: 0
  • Nokta Üye: 0

Çevrimiçi kullanıcı bulunmuyor.


Facebook Sayfamız

Takvim
Aralık 2019
Pzt Sal Çar Per Cum Cmt Paz
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 [13] 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Bugün için herhangi bir içerik bulunmuyor.

Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
SimplePortal 2.3.1 © 2008-2009, SimplePortal