Forum VOLKSWAGEN
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.
   Ana Sayfa   Yardım Ara Giriş Yap Kayıt  
Sayfa: [1] 2
  Yazdır  
Gönderen Konu: Araç Bakım Ürünleri ve Uygulama  (Okunma Sayısı 44389 defa)
fosilci


Aracım: Golf MK-IV
Yer: KenYa
Mesaj Sayısı: 315

« : 01 Haziran 2010, 13:48:29 »

Arkadaşlar araçlarımız yıllık bakımlarını nasıl düzenli bir şekilde yaptırıyorsak araçlarımızın boyasının bakımlarınıda her sene düzenli bir şekilde yaptırmamız veya yapmamız gerekli bu şekilde boyanın tazeligini koruyabiliriz ve araçlarımızın boyası ilk günki kadar güzel ve temiz olur. Bu bakımla ilgili sizlerle bilgiler paylaşacagım umarım faydalı olur uygulanması gereken işlemler yukardan aşagıya sırasıyla düzenleyecegim.

Meraklısı için olmazsa olmazdır...

E-bay'de clay bar olarak aranabilir. 25 gramı bir arabaya yeter. Fiyatına göre yaptığı işe paha biçilemez. 6 ayda bir tüm araca uygulanması önerilir, özellikle çizik giderme ve wax öncesi.

Yeni yıkanmış aracınızın kaportasında elinizi gezdirin. Pürüzleri hissediyorsanız işte onlar boyaya yapışmış kirleticilerdir. Kille güvenli bir şekilde yok olacaklardır. Bu pürüzleri polisaj işlemi gidermez...

Polisaj öncesi kille temizlik yapmazsanız, boyaya saplanmış sert kirler polisaj pedine geçerse, dönen pedle yüzeyde belirgin çiziklere yol açabilir, o nedenle ucuz ve risksiz bu uygulamayı şiddetle öneririm...





Araba yıkandıktan sonra kil hamuru aracın yüzeyine sürtülerek (kaydırıcı fısfıs yardımıyla) boya üzerindeki inatçı lekeler, çizikler içindeki pislikler, tuz, katran, balata tozu, böcek kalıntısı, ağaç salgısı temizleniyor.

Bu şekilde görülen verniğe girmiş kirler (bonded contaminants) yıkama ya da polisajla çıkmazlar...



Kil bunları söker alır...



Alıntı: Dave KG


Bir başka güzel grafik anlatımla kilden önce ve sonra yüzey...




Her panelde yoğurun, yüzeyi fısfısla (detailer spray) kaygan hale getirin, ve uygulayın.

Bunlar genelde 50-100 gramlık iki parça paketler halinde satılmakta. Sertçe bir oyun hamuru kıvamında plastik esaslı bir maddeye yedirilmiş bir malzeme. Uygulanışı şöyle: Bir parçayı elinizle yassı hale getiriyorsunuz. Uygulanacak yüzeye ve kile bir miktar sıvı cila püskürtülüp tüm boyalı yüzeylere hatta camlara sürtülüyor. Korkmadan her aceminin uygulayabileceği bir şey. Alınan sonuç çok şaşırtıcı. En temiz boyadan bile siyah-gri kirler kilin yüzeyine yapışıyor. Sonuç olarak boyanın yüzeyine yapışmış yol kirlerini, pürüzleri, elinizi boyaya sürterken hissettiğiniz minik şeyleri, kireç kalıntılarını yok ediyor. Kaygan tertemiz haresiz bir boya elde ediyorsunuz. Yaparken dikkat edilecek tek şey yere düşürdüğünüz bir kili asla kullanmamak. Sanıldığı gibi çok zaman alıcı bir şey değil. Yarım saatte bir otomobili bitiriyorsunuz.

Her panelden sonra kili iyice yoğurmak şart. Örneğin bir kapıya kil uyguladım, yoğurup diğer panele geçiyorum, kaput gibi büyük yüzeyde yarısındayken tekrar yopuruyorum. Bu sayede temiz bir yeri gelmiş oluyor. 25 gram bir kil tüm araca yetebiliyor (yine de aracın boyasının durumu çok önemli). Boyanın sağlığı için, kirlenmiş bir kili tekrar boyada kullanmam ama çöpe de atmam, örneğin jant yüzeyleri ve aralarındaki katranları sökmede de işe yarıyor. Spreyin amacı ise kaygan yüzey sağlamak, kili yoğururken de

Kille temizlik aralığı da aracın bulunduğu yere göre değişiyor. Çevrede sanayi tesisleri (boyahane vs) varsa, kapalı garajda kalmıyorsa, ağaç altına sıklıkla park ediliyorsa daha hızlı kirlenir.

Daha önce de yazdım, yıkanmış araca elinizi sürün, boyada pütür ve pürüz geliyorsa elinize kil uygulaması yapmak faydalı olur.



25 gram kullanın....

Küçük bir panelden çıkan kir...



Kilin yüzeyde kayması için spreyle beraber kullanılıyor... Ama sprey şart değil fısfısa sıvı sabun (veya oto şampuanı) + su koyun, o da iş görüyor



Kil işleminin bitmesiyle aracımızın üstündeki bütün kirler atılıyor ve bu işlem sonrasında polish'e geçiyoruz...

Polish seçerken ürünün aşındırıcılığı yanında çiziklerin durumu, boyanın yaşı, aracın markası (vernik-boya sertliği), uygulama tekniği, ped seçimi, kullanılan makine gibi çok farklı kriterler sonuca etki edecektir, bunu da unutmayın. Polish konusunda en güzel strateji hafif, orta ve sert üründen bir seri bulundurmak, zira ne zaman hangisi işe yarıyor belli olmuyor. Bir uygulamada hepsine gerek duyulabiliyor.

Menzerna serisi polishlerde çalışma şeması

LSP = Last Stage (veya step) Product = son aşama ürünü = çizikler giderildikten sonra uygulanan glaze, sealant ya da wax...

Sol baştaki ürünle (hafif aşındırıcı ile başlanır, sonuç yeterliyse LSP uygulanır, çizikler duruyorsa bir alt sıradaki daha aşındırıcı ürünle devam edilir)



Uploaded with ImageShack.us

Alıntı: DW forum

Meguiars serisi polishlerde çalışma şeması

LSP = Last Stage Product, son aşama ürünü, çiizkler giderildikten sonra uygulanan glaze, sealant ya da wax...

Sol baştaki ürünle (hafif aşındırıcı ile başlanır, sonuç yeterliyse LSP uygulanır, dairesel çizikler duruyorsa bir alttaki adaha yüksek aşındırıcı kullanılır)



Uploaded with ImageShack.us

Alıntı: DW forum

Örnek:

Öncesi



Uploaded with ImageShack.us

Sonrası



Uploaded with ImageShack.us

Bundan sonraki işlemimiz Glaze olacakdır...

Glaze araçların parlamasında çok büyük etkendir uygulanışı glaze sürülür ve kurumadan silinmesi önerilir.

Daha sonraki işlemimiz Wax olacak...

Bu işlemde size önerecegim ürün collini 915 wax

Parlaklık vermesi aslında asıl görevi değildir. Boya koruma görevi yapar. Waxlıu yüzey daha zor kir tutar, daha kolay temizlenir.

Temel olarak havadan gelen kirlerden, trafik kirinden boya tabakasını korumaya yarar, su itici - hidrofobik özellik kazandırır boyaya, waxlar carnauba (doğal bir balmumu) içerirken aynı işi yapan sealantlar sentetiktir...

Waxın fiziksel kalınlığı 25-30 Nanometredir

Boya ise fabrikasyon olarak 120 mikron kalınlığındadır, bunun 40 mikronu genelde verniktir (clear coat).



Wax tabakası varken...




Waxlar hafif alaşım jantlara da uygulanabilir, uygulama sonrasında janttan balata tozlarının daha kolay temizlenmesine katkısı olur, keza stop lambaları, farlar ve kapı eşiklerine de sürülmesi önerilir...

Yılda en az 2 kez wax uygulamak faydalıdır....

Yeni alınmış araca da wax uygulanır, bu sayede boyaya su itici özellik kazandırılır, kolay temizlenir, parlar, daha az kir-toz, su-kireç lekesi tutar

Sadece yeni boyanmış yüzeye en az 60 gün wax uygulanmaz, bu sürede boya gaz çıkararak kurur. Havayla teması kesilmesin diye wax ya da sealant sürülmez.

Waxlar elle uygulanır, süngerle yüzeye çok ince tabaka yayılır, 5-10 dk kuruması beklenir, sonta temiz bi mikrifiber bezle silinir, tüm işlem 1 saat sürmez bile...

İyi bir wax olarak isim yapan Collinite, FinishKare 1000P, Megiuars NXT Tech Wax, Dodo, Victoria gibi ürünler en çok rağbet görenleridir.

Boncukların şekli dik ve sıkı ise yüzey su iticiliği iyi demektir, bu da iyi koruma işaretidir...

Wax yokken



Wax varken...



grafikli anlatım sonrası bir tanede uygulanmış halini koymak istedim kendi uygulamalarımda bire bir aynı sonucu alıyorum 



Arkadaşlar eger uygulamayı elinizle yapacaksanız tutuş pedi tutuş şekliniz...



Meguiars'ın profesörü Mike Philips'ten kareler

İster wax ister glaze ya da polish uygulayın, süngeri bu şekilde tutmak en iyi faydayı sağlar.

Pedin daima hep aynı yerine ürünü sürerseniz elinize ve başka yerler bulaşmasını önlemiş olursunuz. Logolu Meguiars pedi kullanıyorsanız yazılı tarafla uygulama yapmayın, yazılı kısmı avucunuzun içine baksın!

Amaç çizik gdermek ise elbette kuvvetle bastırmak gerekir, ürünü yedirip MF bezle silin, gerekirse tekrarını uygulayın. Wax ya da glaze de amaç çok ince bir tabakayı yaymaktır, bastırmaya gerek yok.

Süngere ne kadar ürün konur, nasıl uygulanır, aşındırıcı içeren ürünlerin dairesel hareketlerle değil ileri geri hareketi tavsiye edilir...



Ped nasıl tutulur?











Yukarıda saydıgım işlemleri yapan veya yapacak kişiler için Şimdiden kolay gelsin  ;D

Emin olun yaptıkdan sonra yeni bir araba karşınıza çıkacakdır

Logged

Afh16v
Ouzo (o\ l /o)


Aracım: Bora
Yer: Istanbul - çok büyük çekmece
Mesaj Sayısı: 1288

« Yanıtla #1 : 01 Haziran 2010, 15:21:22 »

Arkadaşlar,

the solution markasının susuz araç temizleme ürünü var.Bi abimizin aracına 2 sene önce 50 liraya almıştık.Şimdilkerde fiyatı kampanyalı 2 adedi 20 tl olmuş. Aşırı çamurluk olmaması şartıyla araca sıkıp silerek kullanıyorsunuz.Mesela arabayı yıkattınız ertesi gün toz olmuş, bu ürünle üstünden geçiyorsunuz pırıl pırıl parlıyor
Cila özellikli aynı zamanda.

Ayrıca bir tüp'te arexons marka klima dezenfekte köpüğü sipariş ettim. Arexons yıllardır bizzat kullandığım bi marka.Cila, pasta, torpido sütü, jant temizleyici, lastik parlatıcı, motor parlatıcı gibi ürünlerini kullandım bugüne kadar. Sonax ve birkaç muadili firmadan bariz şekilde daha başarılı ürünleri. Gelelim sadede; malum çoğumuzun aracı 5 yaşın üstünde.Klima olsun kalorifer olsun kullanımda iken pis koku üfleyebilir.Bu koku ve kokulara neden olan bakterileri gebertmek için üretilen ürünün 50 cm civarındaki uzun borusunu torpido üstünde bulunan hava nozüllerinden içeri sıkarak kullanıyoruz. Kullananlar baya memnun, kendim denedikten sonra sonuçlarını yazarım.
Logged

Her gün 1 kez tıklamak, 1 tabak yemek demek.
"Click here to give, it's free" seçeneğine tıklayın.
http://www.thehungersite.com/clickToGive/home.faces?siteId
Afh16v
Ouzo (o\ l /o)


Aracım: Bora
Yer: Istanbul - çok büyük çekmece
Mesaj Sayısı: 1288

« Yanıtla #2 : 08 Haziran 2010, 14:47:55 »

Öncesi ve sonrası yapamadım ama sonuç şahane. Yıkattığım günden sonra 3-4 gün otoparkta yatmıştı arabam, haliyle baya bi tozluydu.Konu solution susuz araç temizleme şeysi ve vileda bezle temizledim pırıl pırıl parladı.Deneyin gerçekten güzel bi ürün
Logged

Her gün 1 kez tıklamak, 1 tabak yemek demek.
"Click here to give, it's free" seçeneğine tıklayın.
http://www.thehungersite.com/clickToGive/home.faces?siteId
GoLfSBuRg
Hakan


Aracım: Audi
Yer: ANKARA, Çankaya
Mesaj Sayısı: 2342

« Yanıtla #3 : 08 Haziran 2010, 17:56:10 »

Okan bnm arabanın fotoları olcak sende onlarıda eklesene....
Logged
fosilci


Aracım: Golf MK-IV
Yer: KenYa
Mesaj Sayısı: 315

« Yanıtla #4 : 09 Haziran 2010, 00:32:18 »

Okan bnm arabanın fotoları olcak sende onlarıda eklesene....

Ekleyim Hakan hemmen
Logged

fosilci


Aracım: Golf MK-IV
Yer: KenYa
Mesaj Sayısı: 315

« Yanıtla #5 : 09 Haziran 2010, 00:54:56 »

Arkadaşlar hakanın arabasında ufak bir alana uygulama sonucu elde ettigimiz sonuç

Öncesi



Sonrası


Logged

GoLfSBuRg
Hakan


Aracım: Audi
Yer: ANKARA, Çankaya
Mesaj Sayısı: 2342

« Yanıtla #6 : 09 Haziran 2010, 13:36:42 »

Okan'ın kendi el emeğidir arkadaşlar...
Arabanın heryerine yaptıracaktım ama ikna edemedim 
Logged
R-Line
Birol


Aracım: Jetta-V
Yer: İZMİR / Çiğli
Mesaj Sayısı: 1545

« Yanıtla #7 : 09 Haziran 2010, 13:47:00 »

paint le mi
gimp le mi yaptınız 

şaka bir yana gelişme var 
Logged

R-Line
Birol


Aracım: Jetta-V
Yer: İZMİR / Çiğli
Mesaj Sayısı: 1545

« Yanıtla #8 : 09 Haziran 2010, 14:46:23 »

bu arada Okan ne zaman cila atıyoz benim yavruya 
Logged

OffLineR
Koray


Aracım: Golf MK-IV
Yer: İSTANBUL, Mecidiyeköy
Mesaj Sayısı: 3305

« Yanıtla #9 : 09 Haziran 2010, 15:02:25 »

Ben de isterim 
Logged

GoLfSBuRg
Hakan


Aracım: Audi
Yer: ANKARA, Çankaya
Mesaj Sayısı: 2342

« Yanıtla #10 : 09 Haziran 2010, 18:09:54 »

Okan işi ticarete dökecek arkadaşlar...
Devir ayarlı polisaj makinası bakıyor kaliteli bir şey bulursa alacak....
Prof. çalışıyor adam
« Son Düzenleme: 09 Haziran 2010, 18:10:57 Gönderen: GoLfSBuRg » Logged
fosilci


Aracım: Golf MK-IV
Yer: KenYa
Mesaj Sayısı: 315

« Yanıtla #11 : 09 Haziran 2010, 19:30:28 »

Okan'ın kendi el emeğidir arkadaşlar...
Arabanın heryerine yaptıracaktım ama ikna edemedim 


Yaparız hakanım şu polisaj makinasını alayımda
Logged

fosilci


Aracım: Golf MK-IV
Yer: KenYa
Mesaj Sayısı: 315

« Yanıtla #12 : 09 Haziran 2010, 19:32:13 »

paint le mi
gimp le mi yaptınız 

şaka bir yana gelişme var 

Birol önce menzema 203S sürdük güzelce uyguladık sonrasında Black Glaze sürdük en sona wax attık aslında tüm günde 1 arabayı 10 numara yapar çıkartırım eskisinden eser kalmaz.
Logged

fosilci


Aracım: Golf MK-IV
Yer: KenYa
Mesaj Sayısı: 315

« Yanıtla #13 : 09 Haziran 2010, 19:42:00 »

Arkadaşlar benim demek istedigim şeyi resimler kısaca anlatacak sizlere eminim beni daha iyi anlayacaksınız.









Arkadaşlar bir aracın rengini bu derece kötüyken sıfır gibi yapıyorsa söz sizde 

Skoda formundan alıntıdır.
Logged

R-Line
Birol


Aracım: Jetta-V
Yer: İZMİR / Çiğli
Mesaj Sayısı: 1545

« Yanıtla #14 : 09 Haziran 2010, 22:24:06 »

bak işte buna benim gözümle görmeden inanmam çok zor
o çamurluk artık ne olduysa güneş yanığı gibi bişey
bildiğimden değil ama boyanmadan o hale gelmesi mucize

birde dikkatimi çekti
saat
6.46 boya kusursuz
6.47 dairesel çizik var 
Logged

Sayfa: [1] 2
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  


Hızlı Arama


Kimler Çevrimiçi
  • Nokta Ziyaretçi: 23
  • Nokta Gizli: 0
  • Nokta Üye: 0

Çevrimiçi kullanıcı bulunmuyor.


Facebook Sayfamız

Takvim
Mart 2019
Pzt Sal Çar Per Cum Cmt Paz
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 [26] 27 28 29 30 31

Bugün için herhangi bir içerik bulunmuyor.

Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
SimplePortal 2.3.1 © 2008-2009, SimplePortal